Voorroeien
Als je al kunt roeien, kun je je aanmelden om te komen voorroeien. Je laat dan zien welk roeiniveau je in de praktijk beheerst.
Er zijn geen kosten aan verbonden. Voorroeien kan op afspraak, in principe op alle data dat er een clinic of basiscursus wordt
georganiseerd. Andere data zijn mogelijk, in overleg.

Clinics
Een clinic wordt op zaterdag- of zondagochtend gehouden van 10.00 tot 13.00 uur. Er zal wat uitleg gegeven worden over

veiligheid op het water, de belangrijkste roeicommando’s en hoe de boten in het water te leggen en in te stappen. Daarna

gaan we roeien, met natuurlijk een ervaren roeier aan boord. We sluiten daarna samen af met een kop koffie of thee.

De kosten bedragen 25 euro per persoon.

Basiscursus
 Na het afronden van de basiscursus heb je een voldoende hoog niveau
om zelfstandig, met een ploeg, veilig te gaan roeien in C-klasse boten of Wherry’s. De basiscursus omvat zowel het  roeien als het sturen. De basiscursus bestaat uit 10 lessen in een tijdspanne van 5 weken. Op een woensdag- of donderdagavond wordt er een uur geroeid en op zaterdag- of zondagochtend wordt er een les van twee uur gegeven

waarvan een uur in de boot en een uur op de wal. Er wordt dus in totaal 15 uur les gegeven. De cursus wordt afgesloten

met een examen. De kosten bedragen 100 euro per persoon.
Basiscursus #1: elke woensdagavond en zaterdagochtend
Basiscursus #2: elke donderdagavond en zondagochtend

Inschrijven roeiactiviteiten

Wil je je inschrijven voor een roeiactiviteit, dan kun je mailen naar secretaris@rvdemeierij.nl. Daarbij is het

belangrijk dat je de volgende informatie in je mailtje opneemt:
• Je naam;
• Als je je wilt inschrijven voor het voorroeien:
o Eerdere roeiervaring
o Wensdata (keuze uit de data waarop clinics en basiscursus worden gegeven,
dit kunnen dus ook meerdere data zijn)

• Als je je wilt inschrijven voor een clinic:
o Wensdata (keuze uit de data hierboven beschreven, dit kunnen dus ook meerdere data zijn)
• Als je je wilt inschrijven voor een basiscursus:
Mochten er meer inschrijvingen zijn dan dat er plaatsen beschikbaar zijn, dan zullen de mensen die een tientje

hebben betaald als tientjeslid voorrang krijgen. Later in het jaar zullen nog meer clinics en basiscursussen

georganiseerd worden, als de vraag hiernaar groot genoeg is.
Je krijgt een mailtje ter bevestiging van inschrijving en aanvullende informatie.

Lidmaatschap

Als je lid bent, kun je, met een zelf te vormen ploeg, een boot afschrijven (reserveren) en gaan roeien. In het begin zal
dit nog beperkt zijn vanwege het aantal beschikbare boten en de toegankelijkheid van de huidige opslag van de vloot.
We doen ons best dit zo snel mogelijk verder uit te breiden. Als volledig lid neem je ook deel aan de ledenvergaderingen
en kun je deel nemen aan andere activiteiten. Daarnaast kun je plaatsnemen in commissies, om bijvoorbeeld te helpen
met het onderhoud van de boten, het organiseren van de roeiopleidingen of het organiseren van andere
verenigingsactiviteiten.

Een inschrijfformulier kan opgevraagd worden via
secretaris@rvdemeierij.nl of via onderstaande link:

Geef je hieronder op als lid of als je nog meer informatie wil hebben. Er zal dan contact met je opgenomen worden.

Meld je hier aan: